مکانیکی مسعودی
نوشته شده توسط : mohsen

بست کلاچ به انجین کروم یک قطعه مهم در موتور سیکلت است که وظیفه اتصال کلاچ به موتور را بر عهده دارد. این بست معمولاً از جنس فلز ساخته می‌شود و دارای روکش کروم است. روکش کروم باعث زیبایی و افزایش مقاومت این قطعه می‌شود.

بست کلاچ به انجین کروم دارای دو قسمت اصلی است:

  • قسمت اتصال به کلاچ: این قسمت به کلاچ متصل می‌شود و وظیفه انتقال نیروی کلاچ به موتور را بر عهده دارد.
  • قسمت اتصال به موتور: این قسمت به موتور متصل می‌شود و وظیفه تثبیت بست را بر عهده دارد.

بست کلاچ به انجین کروم معمولاً در قسمت جلویی موتور سیکلت قرار دارد. این بست توسط پیچ و مهره به موتور سیکلت متصل می‌شود.

وظیفه بست کلاچ به انجین کروم:

  • انتقال نیروی کلاچ به موتور: این بست با اتصال به کلاچ و موتور، نیروی کلاچ را به موتور منتقل می‌کند. این نیرو باعث می‌شود که موتور خاموش نشود و بتواند به حرکت خود ادامه دهد.
  • تثبیت کلاچ: این بست با اتصال به کلاچ، کلاچ را در جای خود ثابت می‌کند و از حرکت آن جلوگیری می‌کند.

علائم خرابی بست کلاچ به انجین کروم:

  • خاموش شدن موتور در هنگام گاز دادن: اگر بست کلاچ خراب باشد، ممکن است موتور در هنگام گاز دادن خاموش شود. این مشکل به این دلیل است که نیروی کلاچ به موتور منتقل نمی‌شود.
  • لرزش موتور در هنگام حرکت: اگر بست کلاچ خراب باشد، ممکن است موتور در هنگام حرکت دچار لرزش شود. این مشکل به این دلیل است که بست به درستی به موتور متصل نیست.
  • صدای غیرعادی از موتور: اگر بست کلاچ خراب باشد، ممکن است از موتور صدای غیرعادی شنیده شود. این صدا به دلیل فرسودگی بست است.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید بست کلاچ به انجین کروم را تعویض کرد. تعویض بست کلاچ به انجین کروم یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود.برای خرید عمده بست کلاچ به انجین کروم به فروشگاه jafarishop.ir مراجعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: